3 év kihagyás után ezt is sikerült összehozni. Utoljára 2018-ban jártam Stuttgartban és az Oktoberfesten. Képes beszámoló erről a túráról itt olvasható: [LINK

Akkor az út meglehetősen combos volt. Pécs-Budapest már önmagában 3 órás vonatozást jelentett. Hozzáadva a Budapest-Stuttgart menetidőt, rögtön egy 13-14 órás útról beszélünk. Ez szinte dupla menetidőt jelentett a mostani úthoz képest. Ez a különbség a között, hogy az ember a világ végén lakik (Pécs) vagy frekventált területen (Bécs). Az anyagi különbségről ne is beszéljünk, bár most nem csak egyirányba vettem jegyet, hanem a Deutsche Bahn oda-vissza jegyével utaztam. Az ÖBB-nél is meg lehetett volna venni a jegyet, de az osztrák kollégák dupla áron dolgoznak.

7 órás vonatútra illik felkészülten menni. Ez főleg megfelelő kaja/pia elpakolását jelentette. Én 2 liter vizet számoltam rá (sokat iszom), és a végére pont elégnek bizonyult a becslésem. Kajából még tartalékaim is maradtak. Az odaút szultáni kényelemben telt. Direkt vonat ment Budapestről egészen Frankfurtig. Egy átszállást sem kellett megejteni.

Az ilyen hosszabb vonatutaknál érdemes kicsit körbejárni a vonatot. Egyrészt a vonat jóval igényesebb egy lepukkadt MÁV szerelvénynél. Másrészt rengetegféle ember van rajta és meglepően gyorsan be tudják lakni az ülőhelyük környezetét.

Vannak laptopos figurák, zenehallgatók, könyvolvasók, mobiltelefonosok, 11 éves kislánnyal órákig vitatkozó anyuka, szép göndör hajú arab lány, piknikező emberek stb.

Az egyedüli dolog, ami zavaró volt az úton, az a maszkviselés. Kb. olyan érzésem volt, mint amikor az ember bekapcsolja az autóban a levegő benti keringetését. Egy idő után megfogyatkozik az oxigén és feldúsul a széndioxid. Az ember álmos és bágyadt lesz, nehezére esik a légzés. Szerintem abszolút nem egészséges ilyen sokáig maszkban lenni.

Az ülés el volt látva minden földi jóval, étkezőtálca, dugaj telefon/laptop számára. Még egy mini szemetes is volt, amit az út vége felé fedeztem fel, annyira beleolvadt a környezetébe.A péntek délutáni vonatutat követően éjjel ért be a vonat a stuttgarti főpályaudvarra. Elég kaotikus állapotok uralkodnak az épületben. Valami felújítás/átalakítás keretében a föld alatt alakítanak ki épületrészeket. Potom 200 millió euró költségvonzattal 2025-re el is fog készülni.

Szombaton egy városi parkot néztünk meg közelebbről, majd készülődés volt a délutáni/esti születésnapi partira. Szép lassan egyre közelebb kerül az a 3X. 😊 Egészen elképesztő italmennyiséget sikerült felhalmozni a partira. Én egy házi szilvapálinkával szálltam be, ami sokaknak ízlett, és az elsők között fogyott el. Legközelebb dupla adaggal fogok készülni. A pálinka mellett, gin, jäger, sör, vodka is fogyott. Kevert éjszaka volt. Volt jól fogyó sültkrumpli, rántotott hús, vegyes saláta és horvát rizs is, aminek a receptjét le kell vadásznom a netről [LINK].

A parti szuperül ment egészen addig, amíg be nem tértünk a közeli horvát étterembe, ahol nem egyet, hanem rögtön két stampedli pálinkát is kitöltöttek. Utána nem győztem elég vizet inni, hogy híguljon az alkohollal szennyezett vérem. Az egyik résztvevő lányt előbb érte utol a sorsa (mint engem) és nagyjából ezen esemény környékére datálható a parti vége is.

Másnap reggel az elfogyasztott italmennyiség ellenére gond nélkül fel tudtam kelni. Az emésztésem nem volt túl jó, és kicsit szédülgős volt a fejem. A konstans büfögést nem feltétlen kedvelték az utastársaim, de hát nem volt mit tenni ellene.

Első utunk a stuttgarti tv-toronyhoz vezetett. Kinéztem pár programot előzetesen. Ez volt az egyik, ahova a „rendszer ellen lázadó, oltással nem rendelkező emberek” csoportját is beengedték. Meglehetősen masszív konstrukció. Az Elsőként reklámozzák, sok tornyot róla mintáztak a későbbiekben. 217 méteres magasságával nincs oka szégyenkezésre. A kilátó platform mintegy 150 méteren található, ez az ami a turisták számára is látogatható. A kilátás pazar, nem csoda, hogy a top 10 stuttgarti látnivalók között szerepel a torony.

Az aktív programot követően a metzingeni Outletcitybe tettünk látogatást, ahol kivételes vasárnapi nyitvatartási akciót hirdettek.

Rengeteg ember volt, már-már túl sok is. Szerencsére sok üzlet volt nyitva, így azért eloszlott ez a tömeg. (Nincs jobb dolguk az embereknek vasárnap délután? Persze azért mi is ott voltunk a tömegben.) Espirit boltban szert tettem egy ingre. Pólókat online szeretnék majd rendelni , szimpatikus pulcsit nem találtam, ez az ing viszont tetszetős volt és a szabása is stimmelt. Fehér ing, apró szürke pöttyökkel.

Nem mondanám azt, hogy az akció ellenére olcsó volt, de nem minden nap jár az ember ilyen helyen.  A helyi gasztronómiai kínálatot is teszteltük. a vásárlázi láz által elégetett kalóriákat maultaschés szendviccsel, illetve később kínai sült tésztás-csirkés boxxal pótoltuk. Ez utóbbinál evőpálcikával ügyeskedtem. Néha sikerült felcsippenteni, néha nem, úgy tűnik a technikám nem volt valami szuper.

Esti programként netflix volt terítéken. Anno még egyetemista koromban fizettem előre rá, akkor még nem volt ilyen népszerű és lehetett osztozkodni rajta másokkal. Az elmúlt mintegy 6 évben eléggé kinőtte magát a platform.

Hétfő reggel úgy döntöttem, hogy elmegyek egy neckari kerékpártúrára. A városi bringás applikációt nem sikerült működésre bírnom (feltételezem csak német telefonszámmal műküdik), így kaptam ajándékba egy bringát.

A bringa középmotoros pedelec volt agyváltóval és mechmanikus tárcsafékekkel. Súlyra nem az a tizedikre lépcsőn cipelős kategória, viszont az elektromotor beindulása után feledtette az extra kilókat. Nem csoda, hogy ez ilyen népszerű a nyugati emberek körében. Ha nem kerülne két kerékpár árába, akkor Magyarországon is gyorsabban terjedne. Városi közledésre jó, de sportcélú használatra engem nem nyert meg. Majd ha vén(ebb) trotty leszek, biztos beszerzek magam részére egy ilyet. Esetleg a tesómat lehetne meglepni vele, akkor talán hetente többször is kerékpárra ülne.

Az agyváltó remekül működik, az elmúlt időszakban sokat nézegettem a gearbox rendszerű kerékpárokat (elsősorban a Piniont). Mtb felhasználásra nagyon jó ötletnek tartom, pláne bordásszíjjal. Nem kell aggódni a hátsó váltófül miatt, illetve a láncot sem kell olajozni.

Ezek több napos/hetes túrán nagyon hasznos dolgok tudnak lenni. A technológia hátránya az ára. 1-2 millió között lehet szert tenni ilyen kerékpárra. Viszont a hajtáscsere jóval olcsóbb egy hagyományos kerékpárral szemben.

A mechanikus tárcsa szintén pozitív volt. Kinéztem egy bringát a használt piacon, ami ilyen fékekkel van szerelve. Talán nem olyan használhatatlan, mint amilyennek egyesek beállítják. A Neckart elhagyva Ludwigsburgban tettem egy röpke bevásárlást és kastélynézést. Utána meg a kerékpárutakat követve eljutottam Zuffenhausenig, ahol kaptam egy fuvart hazáig. Szegény bringát jól le is merítettem az út alatt.

Este még tettünk egy belvárosi mustrát. Nem volt hétvégi bulihangulat, ennek ellenére az éttermek nagy része tömve volt.

Kedden reggel 7 órakor indult a vonatom. Kicsit késve keltettek fel, szóval elég futósan indult a reggel. U-Bahnnal elvonatoztam a főpályaudvarra, ahol szép színes csíkokat követve eljutottam a vágányokig. Bő 10 percem maradt a müncheni vonat elindulásáig. Mindig megfogadom, hogy egyszer időben érkezek, de valahogy sosem sikerül. A vonatúton elsőként arra lettem figyelmes, hogy a nap csak nem akar felkelni… Mintegy 30-40 perccel később kel fel a nap Ny-Mo-hoz képest.

Elég sok szimpatikus várost elhagytam ma, ahol lehetett volna városnézést csinálni. Ulm, Augsburg, München, Salzburg, még Bécset sem nagyon ismerem.

Sajnos irodában ülve nem ismeri meg az ember a környéket. Legközelebb Teilzeit-Jobot kellene nézni, akkor viszont az ember fizetése sem olyan jó, hogy erre-arra utazgasson. Örök probléma ez. Vagy szabadideje van az embernek, vagy pénze.

A kirándulás szuperül sikerült. Az időjárás tökéletes volt, ilyen szép napos idő még nyáron is ritkán van. Szerintem legközelebb tavasszal csinálok majd egy hasonló túrát. Az úti cél vagy Horvátország, vagy Németország lesz.